“Kom på banen” er en kampanje med mål om å skape bevissthet rundt økt utenforskap i idretten, som følge av korona-krisen.
Barnas “Alt blir bra”-tegninger ble et symbol på håp. Når samfunnet og idretten åpner igjen vil mange barn dessverre oppleve at ikke alt blir like bra for alle. Korona-krisen gjør at økonomiske forskjeller øker, og fører til at flere blir stående på sidelinja. Dette ønsker vi å belyse ved å spørre: «Blir alt bra?».
En rekke idrettsklubber ønsket å bidra, og dette resulterte i hundrevis av unike håndtegnede kampanjeplakater spredt på klubbhus over hele Norge. På den måten kan vi treffe alle tilknyttet de gjeldende klubbene, samt alle motstanderlag som kommer for å spille kamper.
I tillegg har flere idrettsutøvere og andre kjente profiler latt seg engasjere og deltatt via egne sosiale medier. Engasjementet førte til at Aftenposten Jr. publiserte en sak om “Kom på banen”-kampanjen og problemet med utenforskap fra idretten.
Konsept, landingsside og visuelle elementer er produsert av KO OG CO. Kampanjens video er produsert av Ellevill.
Offisielle støttespillere